czwartek, 5 maja 2016

Jak narysować "łyse" drzewo?

Cześć!
Na podstawie mojego wczorajszego rysunku drzewa z postu Rysunek z lekcji #1 postanowiłam zrobić poradnik. Nie będzie to typowy poradnik "krok po kroku" tylko postaram się pokazać wam pewne szczegóły, dzięki którym drzewo bedzie lepiej wyglądało. Zaczynajmy!
Jak1
Podpowiem, że kolor tekstu odpowiada strzałce na rysunku.
1. Pień widzą wszyscy. To nic trudnego. Wsytarczy narysować dwie równoległe krzywe linie. Prawdziwa zabawa zaczyna się dalej.
2. Nie wszystkie drzewa wyrastają prosto z ziemi. Korzenie niektórych wystają częściowo nad ziemią. Jeśli tak narysujecie rysunek będzie bogadszy o więcej szczegółów. Wokó takich korzeni można narysowac trawę (tak jak ja), albo zostawic gołą ziemię (z tym jest więcej pracy, bo trzeba się dłużej bawić cieniami i faktura ziemi).
3. Z pienia wyrastaja gałęzie. Na początku sią one bardzo grube, potem zwężają się.
4. Z grubych gałęzi wyrastaja cieńsze. Im bliżej czubka gałązki, tym jest ona cieńsza.
5. Z cieńszych gałęzi mogą wyrastać jeszcze cieńsze itd.
6. Czasami poniżej grubych gałęzi wyrastają cienkie. Wrto je dodać jeżeli rysujecie drzewo na łące lub w lesie, ale jeśli drzewo znajduje się w jakimś wypielęgnowanym ogrodzie, to lepiej tego nie róbcie. żaden właściciel perfekcyjnego ogrodu nie dopuści takiej skazy (nie żebym coś o tym wiedziała, po prostu myślę, że tak jest).
7. Na końcu trzeba narysować (nie wolno za żadne skarby ominąć tego punktu!) bardzo cieniutkie młode pędy. Popatrzcie na drzewa i sami zauważycie, że takie pędy wystepują. Na drzewach owocowych ich nie ma, ale teraz nie rysujemy takiego ;) Takich pędów jest baaardzo dużo. Na moim rysunku na szybko jest ich dużo, a co dopiero na waszych, które mają być jak najrealistyczniejsze.
8. Teraz drzewo trzeba pocieniować i dodac korę. Ja zrobiłam to bardzo niedbale, ale wy powinniście się postarać ;)
9. Dodałam jeszcze linie wzmacniające wrażenie, że na drzewach jest kora.
10. Moje drzewo jest "łyse", tzn. bez liści, ale jeśli wy chcecie możecie dorysować liście, albo kwiatki w zalezności od pory roku. Liście też inaczej wyglądają w róznych porach roku. Wiosną są małe i urocze. Latem juz większe i soczyście zielone. Jesienią (chyba każdy to wie) są duże i kolorowe. A zimą nie ma ich wcale, tylko czasami na gałęziach jest śnieg.
11. Tło to już całkowicie wasza inwencja twórcza. Moje drzewo rośnie na kamiennym wzgórzu z kempkami trawy. Dalej jest  zachmurzone nocne niebo.
To byłoby na tyle. Mam nadzieję, że pomogłam. Wyślijcie mi wasze drzewa na email, a na pewno wstawie je na blog ;)
Pozdro
Saphira

3 komentarze:

  1. Dzięki!Tego właśnie mi trzeba było!
    MWerka

    OdpowiedzUsuń
  2. ty się lepiej najpierw naucz rysować, później rób tutoriale -,-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak coś Ci nie pasuje, to nie musisz oglądać mojego bloga, a do publikowania postów mnie nie zniechęcisz.
      PS.: Chętnie zobaczę twoje prace, skoro twierdzisz, że nie umiem rysować ;)

      Usuń