sobota, 14 maja 2016

Poradnik: Przybornik DIY

Mimo mojego słomianego zapału zrobiłam przybornik. Razem ze wszystkimi ołówkami wygląda tak:
Przybornik
Dzisiaj postaram się wytłumaczyć jak go zrobiłam.
1. Narysuj i wytnij z kartonu prostokąt o wymiarach takich jak na rysunku poniżej. Przerywane linie to miejsce zagięć.
Wymiary
2. Zagnij po przerywanych liniach tak aby powstało coś takiego:
Jakk
3. Sklej tam gdzie wskazałam czerwoną strzałką.
Dłuższa, wystająca ścianka to tył.
4. Wytnij 5 dziur o promieni około 1 cm z przodu przybornika. Niebieska krecha to wystająca ścianka.
Dziuryy
5. Przygotuj papiroer rurki w 3 długościach, wszystkie o promieniu około 1 cm. Długości i ilość: 5 rurek około 4,5 cm, 4 rurki około 6 cm i 8 rurek o długości 7 cm. Możesz pomóc sobie czymś, żeby wszystkie rurki były równe. Ja używałam strzykawki, bo była nie za mała i nie za duża xD
6. Najkrótsze rurki włóż do wykonanych wcześniej otworów. Najdłuższe rurki przyklej do odstającej ścianki. Cztery średnie rurki przyklej do najdłuższych tak aby znalazły się między: 1 i 2 rurką, 3 i 4 rurką, 5 i 6 rurką i między 7 i 8 rurką. Wszystko powinno wyglądać mniej więcej tak: 
Przed
Ja do sklejania używałam taśmy dwustronnej. Krótkie rurki włożyłam dopiero po zrobieniu zdjęcia. W tle widać część strzykawki i bałagan w postaci skrawków papieru. Nie wszystkie rurki wyszły idealnie równe, ale po prostu je skróciłam ;)
7. Jeśli wszystko się trzyma, a klej wysechł pomaluj na dowolny kolor wszystkie rurki, tył i wierzch przybornika.
8. Kiedy farba wyschnie wytnij pasek matetiału (jeśli nie masz może to być biała albo kolorowa kartka) o wymiarach 57x10cm. Przyklej go (najlepiej taśmą dwustronną) do ścian bocznych. po lewej i prawej stronie są dziury, ale jeśli dobrze naciągniesz materiał nic nie będzie widać ;) Odstający na dole materiał przyklej do podstawy pudełka.
9. Wokół dziur narysuj markerem dekoracje wedle uznania (np. kwiatek, gwiazdka, kropki), a na rurkach napisz twardości ołówków, które będziesz tam przechowywać (ja napisałam jeszcze "Auto" co ma być skrótem od "automatyczny"). Jeśli nie chcesz tam trzymać ołówków, to nie pisz ich twardości tylko ładnie ozdób.
Po3 Po4 Po2 Po1
10. Włóż przybory do przybornika.
GOTOWE :D
Jak widać na powyższych zdjęciach przybornik nie jest doskonały, ale zrobiłam go sama i jestem z siebie dumna! Poza tym nie wiem jak długo musiałabym szukać w Internecie przybornika, który spełniałby moje wymagania. No i jest on tak wykonany, że jeśli sie znudzi to po prostu wrzucę go do pieca i zrobię sobie nowy ;)
Jeszcze na zakończenie: Obiecałam wam smoka. Chciałam naszkicować Smauga z Hobbita, ale kiedy zabierałam paletę z biurka stało się to:
Smaug
Spróbujcie wyobrazić sobie moją rozpacz :*( Mówi się trudno. I tak bym go pewnie nie skończyła xD Teraz rysuję kocie oko. Jak skończę to pokażę.
Napiszcie w komentarzach co myslicie o przyborniku i co chcecie w nastepnym poście ;)
Pozdro
Sahira
PS.: Jeśli czegoś nie rozumiecie, piszcie na maila (zakładka: Kontak) lub komentjucie ;)

1 komentarz:

  1. Zrobiłam podobny!Tylko zamiast papieru zwiniętego dałam rolki i zamiast ołówków to inne rzeczy :)
    MWerka

    OdpowiedzUsuń